lunes, 31 de agosto de 2009

Nire Gaia

Gustatuko litzaidake nire gaia aurkeztea, erabaki dut TDAH-ri buruz idatziko dudala nire bloggean lehenengo mailan Marta del Castillorekin egin genuelako lan bat eta oso interesgarria iruditu baizitzaidan gaia. Gaur egun Hiperaktibitateari buruzko argibide asko dago eta gustatuko litzaidake ahalik era jende gehien ezagutzea nola lortu gaixotasun honi aurre egitea. Espero dut norbaiti interesgarria iruditzea nire gaia.
Zeintzuk dira TDAH-ren sintomak:
  • umea oso inkietoa da, bere jezarlekuan asko mugitzen da
  • altxatzen da jezarrita egon behar denean
  • Korrika eta saltoka egiten du behar ez denean
  • ezin du lasaitasunez jolastu
  • Oso urduri egoten da normalean, "moto bat moduan"
  • Asko hitz egiten du
  • Galdera bukatu aurretik erantzuten du
  • Ezinezkoa egiten zaio txandak errespetatzea
  • Jokuetan edo elkarrizketetan interrunpitzen du

Gutxi gora behera esan daiteke, haurren %5tak pairatzen duela gaixotasun hau. Nabarmena da gizonen eta emakumeen artean sortzen den desberdintasuna arlo honetan; gizonen kasuan 3tik 1ek pairatu dezakete eta aldiz, emakumeen kasuan, 10tik 1ek pairatu dezake

No hay comentarios:

Publicar un comentario